24/7 direct contact 0297 - 89 30 73
"At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui"
"At vero eos et accusamus et iusto odio dignissimos ducimus qui"
De periode na het afscheid
Nadat de uitvaartceremonie heeft plaatsgevonden gaat het leven verder zonder uw dierbare. Dat is heftig, het verlies wordt dagelijks merkbaar. Het rouwproces begint nu pas echt.
Uw hoofd staat er waarschijnlijk niet maar, maar helaas moeten er ook allerlei praktische zaken geregeld worden na een overlijden. Van het opzeggen van abonnementen tot belastingzaken.
Day tot Day is er ook na het afscheid om u hiermee op weg te helpen.
Hulp met verdergaan
De dagelijkse realiteit wordt in de periode vlak na een uitvaart vaak als heftig ervaren. U en andere nabestaanden moeten uw dierbare dagelijks missen. Ongeveer 4 weken na het afscheid komen wij bij u langs om na te praten over de uitvaartceremonie. We willen graag weten hoe het met u gaat en uw ervaringen bespreken. Wanneer blijkt dat u behoefte heeft aan nazorg door een deskundige, helpen wij u verder en kunnen u in contact brengen met een deskundige.
Tijdens ons gesprek overhandigen we ook de factuur van de uitvaart. Eventuele onduidelijkheden worden toegelicht en we bespreken welke zaken er nog geregeld moeten worden en of wij u daarbij nog van dienst kunnen zijn. Denk hierbij onder andere aan dankbetuigingen of asbestemmings mogelijkheden.
Praktische hulp
Na het verlies en afscheid van uw dierbare moeten er allerlei praktische zaken worden geregeld. Misschien is dit niet het eerste waar u aan denkt of zin in heeft, maar het moet wel gedaan worden. Daarom biedt Day to Day hiervoor praktische hulp aan. Met de online Checklist na Overlijden krijgt u een overzicht te zien van alle acties die na een overlijden genomen moeten worden. Op basis van het geven van persoonlijke informatie wordt de checklist vervolgens aangepast. Veel zaken kunnen dan automatisch voor u geregeld worden, zoals het opzeggen van abonnementen en social media accounts. U krijgt ook uitgebreide informatie over andere zaken waarvoor actie nodig is.
Heeft u nog geen inloggegevens gekregen? Neem gerust contact met ons op.